dimecres, 13 de novembre del 2013

Pujada a Rocacorba des de Sant Gregori

Rocacorba

Els gironins de la meva generació, coneixem Rocacorba, perquè és en aquest cim on hi havia    –hi ha- les antenes de televisió. Quan "les teles" no funcionaven, la culpa sempre la tenia Rocacorba.

Més enllà de les ones radiofòniques i televisives , les antenes s’han constituït en punt de referència per ubicar aquesta muntanya en el paisatge gironí.

Alguns gironins, hem agafat el gust per caminar i, molt després de l'invent de la tele, hem redescobert Rocacorba pel santuari, pers seus camins, pel seu paisatge, per les seves pedres.
A Rocacorba s’hi pot pujar per diferents indrets: des de Banyoles, per Granollers de Rocacorba o per Canet d’Adri.

Avui us proposo pujar-hi per Canet d’Adri.

Si l’aproximació la feu amb cotxe, des de Girona heu d’anar direcció Sant Gregori i, quan deixeu la població enrere, trobareu un trencant a ma dreta que us porta cap a Canet d’Adri.
Seguiu la carretera i més o menys al cap de 2 Km. Trobareu un trencant a l’esquerra que us porta cap a Biert. Des d’allí, preneu atenció perquè encara no al cap de 200m. trobareu un trencant que us indica cap a Rocacorba.

És aquí on una pista de terra us conduirà al llarg de 2km. aproximadament, fins a un grup de dues o tres cases, i és des d’aquí on el camí que enfila cap al cim. Jo us proposo deixar en un marge arrecerat de la pista, abans d’arribar a aquest grup de cases; d’aquest manera permetreu a les vostres cames fer un calentament abans d’emprendre el camí de pujada.

El camí és d’anada i tornada, i tot que el camí segueix bona part sobre el bosc veure que és fàcil de seguir, avantatges que tenen els camins antic ben conservats!

Es una pujada constant però veureu que, a menys que tingueu pressa per arribar a dalt, si camineu pausadament i constant us acabarà resultant fàcil arribar a dalt. Una vegada allí, compensa el que hi trobareu. ;))!

Una anècdota. En realitat les antenes estan a la muntanya de Rocacorba, però no al cim de la Roca Corba (933m.) sinó a Puigsou (988m.)

Camí d'accés a Rocacorba des de Canet d'Adri

Podeu descarregar el mapa clicant sobre la fotografia: Mapa

Descarrega el mapa

I com sempre, quatre imatges que us diran si és del vostre gust per caminar-la!

Per a qui s'animi a caminar, recordeu que és important  portar el mapa o el track.  El track d’aquesta ruta el podeu descarregar seguint l’enllaç a WIKILOC , i el mapa descarregar-vos-el clicant sobre MAPA

i RECORDEU
L’explicació que trobeu a l’entrada d’aquest bloc  és només orientativa; si us decidiu a caminar-la és important que porteu amb vosaltres el mapa o el track de la ruta.

Camí d'accés a Rocacorba

i, si us decidiu a caminar-la,